Rahsia Kulit Kepala Sihat Dan Miliki Rambut Cantik Dengan Cuka

Bismillah, Assalamualaikum semua, Hari ni, saya nak berkongsi sedikit tip kecantikan, mana tahu ia sesuai untuk anda. 🙂   TIPS #1. Rahsia bibir seksi   Menurut Jessica Wu, penolong professor dermotologi dari Los Angeles County – USC Medical Center, kulit bibir yang tidak punya kelenjar minyak akan kembali cantik apabila anda menggunakan gincu yang mengandungi HA (kandungan hyaluronic acid). TIPS […]

Read more

Rambut Gugur Teruk Selepas Bersalin? Cuba Kaedah Ini Untuk Kurangkannya.

Rasa tertekan tak kalau sikat-sikat rambut, makin di sikat makin banyak pula yang gugur. Even tak perlu di sikat, memadailah kalau usap tangan pada rambut, pasti ada yang melekat pada tapak tangan. betul tak? hehehe.. ini semakin teruk, lebih-lebih lagi lepas bersalin. Jangan risau yer ibu-ibu. rambut akan semakin gugur dengan teruk selepas bersalin adalah kerana berlakunya perubahan hormon selepas […]

Read more

Tips Mencantikkan Dan Melebatkan Rambut

Assalamualaikum, Semua orang sukakan rambut yang cantik, lebat dan tidak gugur. Lebih-lebih lagi, kalau orang tu wajahnya cantik, tampan, rambut yang cantik membuatkan kecantikan mereka semakin terserlah. Betul tak? hehee Bukan orang dewasa sahaja yang macam tu. Even, baby kita bila tak ada rambut, mesti risau. Kenapalah anak aku ni, tak banyak rambut. Anak orang lain banyak rambut.. hehee.. Jadi, […]

Read more

Tips Rambut Sihat Menawan Dengan Vitamin B

Assalamualaikum, Saya nak kongsi berita gembira buat anda yang ada masalah rambut atau inginkan rambut yang lebat, cantik menawan. Tahu Tak Anda? Rambut boleh kehilangan warna kerana kekurangan melanin iaitu bahan pewarna semulajadi yang terdapat di dalam badan yang juga dikenali sebagai pigmen. Apabila usia semakin meningkat, penghasilan pigmen dalam folikel rambut semakin menurun dan mungkin akan berhenti membekalkan bahan […]

Read more

RAHSIA RAMBUT PANJANG TAMPAK MENAWAN

Assalamualaikum, Nak rahsia rambut panjang tapi anda tetap boleh tampil dengan menawan dan cantik. Tanpa ada sebarang masalah rambut seperti rambut mudah gugur, susah nak di jaga. Maklumlah kan rambut panjang. Ramai je yang rasa payah nak jaga. Lebih-lebih lagi bagi wanita muslim yang bertudung. 🙂 Hari ini saya nak kongsikan sedkit tip untuk kecantikan rambut. Ia sangat sesuai untuk […]

Read more

Atasi Masalah Rambut Gugur Dengan Zinc

Assalamualaikum, Sejak akhir-akhir ni, semakin kerap pula customer menghubungi saya, bertanyakan vitamin Shaklee yang sesuai diambil untuk mereka yang ada masalah rambut. Bukan sekadar rambut gugur, bahkan ada yang mengadu, kepala mereka hampir botak, disebabkan masalah keguguran rambut yang teruk. Tidak kurang juga yang mengadu, mereka sukar mencari produk yang sesuai untuk membantu mengatasi masalah rambut yang berkelemumur teruk. Setiap […]

Read more

Rambut Kerap Gugur Petanda Badan Tak Cukup Vitamin

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, Mesti rasa geram kan, bila setiap kali sikatkan rambut, ada je rambut yang gugur. Bukan itu je, kalau sikatkan rambut, mesti rambut kusut.. Bahkan, siap pakej dengan kelemumur lagi tu. Kalau kulit kepala tu di gosok, siap boleh keluar kan macam salji putih dari kepala.. Hehee.. Pernah alami tak? Saya sendiri pun pernah alami. Dulu-dulu, […]

Read more

Punca Masalah Rambut Gugur Selepas Bersalin!

Assalamualaikum, Lumrah bagi seorang wanita selepas bersalin adalah keguguran rambut yang tifak terkawal. Bahkan sehari boleh penuh senggegam. haha.. Wanita mana yang tidak runsing. Dahlah rambut memang jenis nipis, lepas tu, asyik gugur je.. risau jugaklah kan, mana lah tahu, tak pasal-pasal kepala botak pula tengah-tengah. Jom kenali punca rambut menjadi gugur sangat teruk selepas bersalin. 1. Perubahan hormon selepas […]

Read more

Kenapa Rambut Gugur Teruk Selepas Bersalin?

“Rambut saya banyak gugurlah lepas bersalin,” Zura mengadu kepada rakannya, Aini. Masalah rambut gugur di kalangan wanita lepas bersalin bukan satu perkara aneh. Kata orang tua apabila anak mula pandai buat ‘buih’, rambut si ibu akan banyak gugur. Mungkin itu sekadar mitos kerana terdapat faktor tertentu kenapa masalah kerap berlaku kepada ibu-ibu yang baru melahirkan bayi. Jika dulu rambut panjang […]

Read more

Kulit Lebih Lembut, Rambut Semakin Lebat Dan Degree Rabun Semakin Menurun Dengan Shaklee Collagen Powder

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua … Semenjak awal Mei ni, dah semakin ramai yang guna Shaklee Collagen Powder. Ada yang nak kulit cerahlah. Ada yang nak kulit lebih teganglah. Ada yang nak kulit lebih lembap tanpa losyen lah..hehee.. macam-macam. Tapi, tak kira apa tujuannya, yang pasti anda akan dapat semuanya. bukan setakat satu atau dua, tetapi semuanya.. betul.. hehee. Bukan […]

Read more
1 2