7+1 TIPS UNTUK ATASI MASALAH KEDUT PADA DAHI

By | February 4, 2017

Siapa yang ada masalah dahi berkedut, sila angkat tangan sekarang! hehe.. Sedar tak anda, kadang-kadang ada tabiat yang kerap kita lakukan, dan dilakukan sejak berpuluh-puluh tahun, boleh mempengaruhi struktur kulit.

Contohnya : Situasi yang biasa berlaku.

  • pernah tak anda kalau tengok sesuatu yang menarik perhatian anda, sehingga anda tak sedar, anda sedar mengerutkan dahi?
  • Pernah anda membaca buku, tak kira buku sekolah pada masa belajar dulu atau baca novel ke, secara tanpa sedar anda sedang mengerutkan dahi. Kononnya anda sedang kusyuk memikirkan isi kandungan buku yang sedang anda baca.
  • Pernah tak anda, tiba-tiba je rasa nak buat dahi mengerut. Ini mudah berlaku, jika mereka jenis yang gemar berfikir dan tanpa sedar dahi berkerut kerana perkara yang sedang di fikirkan.
  • Dan macam-macam lagi, yang tiada kaitan dengan usia.

Kalau anda dah umur 50-an tu, janganlah buat-buat terkejut tengok dahi berkedut pulak. hehe.. Tapi kan, saya pernah tengok, seorang nenek ni, kulit dia mak aii.. flawless.. Langsung tak de kedut langsung. Rahsianya, dia amalkan vitamin Shaklee dah lebih 20 tahun. Fuhh.. masa tengok muka dia, ingatkan umur dia masih dalam 30-an gitulah.. kalau tak pun, hujung 30-an. Sekali tanya, rupa-rupanya dah lebih 50.. haha..

 

Ok, saya tahu, yang anda baca artikel ni, sebab nak tengok tips hilangkan kedut kat dahi kan? Jom baca sampai habis, k. 🙂

 

 

TIPS #1 : MINYAK ZAITUN

  • Kandungan nutrisi semulajadi di dalam minyak zaitun, dapat merangsang kulit untuk menghasilkan kolagen semulajadi. Antara nutrisi yang terdapat di dalam minyak zaitun adalah Vitamin C, Vitamin E, Vitamin D serta Zat besi.
  • Sebelum tidur, pastikan wajah di cuci terlebih dahulu. Kemudian, boleh sapukan minyak zaitun pada wajah dan biarkan ia semalaman.

 

TIPS #2 : LIDAH BUAYA + PUTIH TELUR

  • Biasa dengarkan yang lidah buaya ni selalu orang guna untuk jadi masker dan sapu pada rambut, bagi membantu agar rambut menjadi lebih lebat.
  • Untuk membantu hilangkan kedut, ambil lendir lidah buaya dan campurkan putih telur. Amalkan selang 2 hari sekali buat.
  • Biarkan masker ni mengering selama 15 minit, dan boleh terus bilas. 🙂

 

TIPS #3 : MAKAN SAYUR DAN BUAH

  • Bagi anda yang tak gemar makan sayur dan buah tu, cubalah ubah corak pemakanan anda.
  • Mulailah sekarang dengan menambah buah-buahan sebagai menu tambahan dalam diet harian anda.
  • Kalau tak pun, cubalah berulam, sebab antara rahsia orang dulu-dulu, muka lambat berkedut adalah rajin makan ulam. Sebab tu, orang dulu-dulu, umur dah lanjut pun, masih gagah lagi. 🙂

 

TIPS #4 : MASKER LOBAK + KUNING TELUR + TEPUNG JAGUNG

  • Ambil lobak saiz sederhana besar, bersihkan dan parut. Campurkan dengan 2 sudu tepung jagung dan sebiji kuning telur. Gaulkan ketiga-tiga bahan ini, sehingga sebati.
  • Gunakan campuran tadi, dan gunakan ia sebagai masker dan biarkan selama 40 minit.
  • Amalkan selalu agar ia cepat berkesan.

 

TIPS # 5 : LEMON

  • Buah lemon adalah antara buah yang kaya dengan vitamin C.
  • Caranya sangat mudah. Cuma anda perlu belah dua buah lemon ni. Dan picitkan sehingga keluar air lemon, dan sapukan air lemon tadi pada bahagian dahi. Kalau nak sapu seluruh muka pun boleh.
  • Tapi, kalau kulit muka ada luka, memang boleh menyebabkan ada rasa pedih, sebab terkena dengan air lemon ni. 🙂

 

TIPS #6 :  MASKER BETIK + MADU

  • Ambil 2 bahagian betik yang sudah di potong, dan hancurkan ia sehingga lumat. Kemudian, campurkan ia dengan satu sudu madu.
  • Amalkan masker ini sekurang-kurangnya 20 minit, kemudian barulah di bersihkan dan di bilas.

 

TIPS #7 : BUAH TOMATO + MADU

  • Buah tomato adalah antara buah yang menjadi kegemaran ramai wanita yang nak awet muda. Biasanya, diaorang akan buah tomato ini, begitu sahaja. Tanpa perlu di masak.
  • Tetapi, anda juga boleh guna buah tomato sebagai masker.
  • Caranya, potong nipis buah tomato dan sapukan dengan madu. Kemudian, anda boleh lekapkan setiap potongan buah tomato ini, di seluruh muka. 🙂
  • Biarkan, sekurang-kurangnya selama 15 minit, sebelum anda membersihkannya.

 

TIPS #8 : MASKER PISANG

  • Ambil buah pisang yang sudah masak, dan hancurkan ia sehingga lumat. Hancurkan ia, sehingga ia kelihatan seperti krim.
  • Kemudian, boleh terus sapu pada seluruh wajah dan biarkan selama 30 minit.

 

TIPS TAMBAHAN KE-9 : AMALKAN SUPPLEMEN VIVIX

 

  • Vivix adalah antara vitamin shaklee yang sangat popular sebagai penawar awet muda. Pengambilan secara konsisten, tanpa henti selama bertahun-tahun, sangat membantu agar kulit kekal remaja, walaupun anda sudah berusia lebih 50 tahun.
  • Vivix bukan sahaja sesuai untuk di minum. Ia juga sesuai untuk di jadikan masker.
  • Yang penting, vivix adalah antara produk shaklee yang terjamin selamat dan bebas dari sebarang bahan kimia terlarang.

 

Testimoni

 

 

 

 

 

Berminat untuk mendapatkan Vivix Shaklee?

 

Belian atas talian untuk Vivix Shaklee, boleh klik butang di bawah


PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

(Visited 98 times, 1 visits today)

One thought on “7+1 TIPS UNTUK ATASI MASALAH KEDUT PADA DAHI

  1. Suliana

    Tip yang sis berikan sangat padat. Saya memang suka mengerutkan dahi. Tak boleh jadi, kena beli vivix pulak

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge