UBAH MINDA JADI “THINK AND GROW RICH”

By | December 3, 2016

14980563_1335000569854204_3551617721620075748_n

THINK AND GROW RICH

Siapa diri anda dan apa keputusan yang anda ambil adalah bukan atas pilihan orang lain. Tetapi ia adalah bermula dari diri anda sendiri.

Kalau anda ingin kaya, berfikirlah seperti orang kaya, bertindak seperti orang kaya. Ingat, bukan berlagak seperti orang kaya tetapi fikiran masih minda miskin.

Antara cerita yang menarik di dalam buku ini, bagaimana seorang kanak-kanak berkulit gelap mampu “memaksa” seorang majikan kulit putih untuk memberikannya duit satu dolar.

Walaupun, dari mula majikannya mengherdik dia dan menyuruh dia agar pulang ke rumah, dia tetap mengatakan, “Mak nak satu dollar!”. Tegas dan langsung tak berganjak sedikitpun dengan pendiriannya. Hatta majikannya merenungnya dengan renungan tajam, dia balas semula dengan renungan tajam juga.

Pada pandangan anda, siapa yang bakal kalah? Ingat yer, majikan orang putih dia ni, seorang pakcik yang terkenal dengan sikap garang dan kedekut. Agak-agak, budak tu menangis balik ke rumah tak?

Kalaulah ia berlaku pada diri anda sendiri, bila ada orang lain membantah dan mengatakan TIDAK kepada anda, apakah tindakan yang anda lakukan? Adakah anda akan terus mengalah dan bersetuju dengan pendapat orang lain? Tindakan anda adalah berdasarkan fikiran anda.

Berbalik kepada kisah budak kecil kulit gelap tadi, percaya tak kalau saya kata, majikan dia kalah dan akhirnya terpaksa menghulur wang satu dolar kepada budak tadi. Seorang pakcik yang terkenal dengan sifat garang dan kedekut pun boleh kalah. Beliau kalah dengan ketegasan yang budak itu miliki.

Kalau anak kita buat macam tu, entah apa lah yang kita sendiri lakukan. Hehe..

Ingat. Jika anda sudah buat keputusan untuk berjaya dalam perniagaan contohnya, bertegas dan berusahalah ke arah itu. Jangan biarkan kata-kata hodoh dari orang sekeliling anda, mempengaruhi keputusan yang anda buat.

Think and grow rich, ok

 

 


PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

(Visited 20 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge