Kenali Simptom-Simptom Tanda Kekurangan Vitamin C

By | November 1, 2016

Assalamualaikum

 kekurangan-vitamin-c

Anda ada masalah kekurangan vitamin C tak?

Tak tahu tanda-tanda atau dah sedar, cuma buat tak tahu? hehe.

Tak pe, mungkin ada juga yang tak sedar akan tanda-tanda kekurangan vitamin C, dan menganggap ia adalah perkara biasa.

Vitamin C adalah tergolong dalam kumpulan vitamin larut air. Jadi, kalau dah memang jenis larut air ni, faham-faham jelah kan. Ambil hari ini, hari ni jugak dia akan keluar dari badan, samada melalui air kencing ke, peluh, air liur ke.

Sebab sifat vitamin C yang mudah hilang dari badan, kita sangat di galakkan untuk mengambil vitamin C setiap hari. Tak kiralah, nak ambil supplemen ataupun nak ambil dari buah-buahan yang kaya dengan vitamin C.

Bukan itu sahaja, Vitamin C juga sangat rapuh dan sensitif pada suhu panas. Kalau cuaca panas, memang cepatlah vitamin C musnah dalam badan. Kalau yang merokok tu, memang lagi cepatlah vitamin C musnah. Jangan terkejut kalau tengok orang merokok ni, kulit mereka nampak lebih tua dari usia yang sebenar. Nak awet muda, berhenti merokok dan ambil vitamin C. 🙂

 

Tanda-Tanda Kekurangan Vitamin C

 

  • Mudah tertekan ( stress)
  • Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik
  • Tapak kaki keras dan kasar
  • Luka yang lambat baik
  • Mudah selsema/ bersin

 

 

  • Wajah nampak tua berbanding umur (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen)
  • Mudah dapat ulcer
  • Mudah demam Ma
  • penyakit Skurvi

 

 

Ramai yang suka ambil vitamin C Shaklee, sebab vitamin C Shaklee ni jenis sustained release. Maksudnya, vitamin C Shaklee 500 mg ni, akan di lepas ke dalam badan 100 mg per jam. Bukan itu sahaja, vitamin C Shaklee juga:

  • Kandungan Vitamin C yang tinggi.
  • Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
  • Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah

 

Kebaikan Vitamin C Yang Membuatkan Anda Rugi Sangat Kalau Tak Ambil Setiap Hari

 

  • Membentuk Kolagen : Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan : Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun : Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asma. Juga meningkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.
  • Memerangi Kanser : Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
  • Mencantikkan kulit : Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia : Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolesterol sihat : Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

 

TESTIMONI

 

 

 

 

 

 

 


PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

 

(Visited 163 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge