Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Buah Pinggang

By | August 23, 2016

Assalamualaikum dan Salam sejahtera semua …

Sebagaimana yang saya kongsikan dalam artikel sebelum ini, bagi mereka yang ada masalah buah pinggang, saya lebih banyak mengesyorkan Vivix. Perasan tak? hehee..

 

Nak tahu tanda-tanda awal sakit buah pinggang, boleh BACA DI SINI.

 

Antara sebab utama dan paling penting saya syorkan vivix, adalah kerana pesakit buah pinggang tidak boleh mengambil air terlalu banyak dalam satu hari. Limit air untuk pesakit buah pinggang adalah 500 ml sahaja. Bayangkan satu botol mineral kecil je, jumlah air yang boleh mereka minum untuk satu hari. Kesian tau. Sedangkan kita, biasanya akan minum setiap hari, sudah pasti lebih daripada sebotol mineral yang bersaiz besar. Lebih-lebih lagi, kalau cuaca panas.

Bila ambil vivix, pesakit buah pinggang tidak perlu minum air sampai 3 Liter, seperti vitamin berbentuk tablet. Sebab, makan vitamin berbentuk tablet, memang kena ambil air banyak, sebab air membantu proses penyerapan vitamin yang di makan. 🙂

 

vivix

Seperti yang kita ketahui, buah pinggang adalah antara organ yang sangat penting dalam tubuh badan kita. Bila ia rosak, ia akan menyebabkan pelbagai masalah kesihatan lain yang timbul. Yang paling kritikal untuk pesakit buah pinggang, adalah kandungan potassium. Kalau potassium tinggi, risiko untuk jantung berkerja lebih keras dan boleh menyebabkan maut.

Baca Sini -> PANTANG LARANG YANG PESAKIT BUAH PINGGANG MESTI TAHU

Saya tahu pasal bahaya potassium untuk pesakit buah pinggang ni pun, sebab doktor ada suspek ayah saya ada masalah buah pinggang, ketika ayah mengalami bengkak kaki. Tetapi, bila kajian lebih lanjut di lakukan, ada masalah lain pula timbul. Alih-alih doktor suspek masalah prostat pula. InshaAllah, kalau ada masa, saya akan tulis artikel mengenai prostat, k. 🙂

Bagi yang tidak faham, mungkin nampak macam tiada berkaitan. Apa kaitan pula prostat dengan buah pinggang? Haha.. kalau saya nak jelaskan, nanti jauh sangat lari dari tajuk artikel. hehee.. Tapi, bagi yang ada saudara mara lelaki yang sudah berumur, yang ada masalah prostat, mungkin faham kot, perkaitannya dengan kesan kepada buah pinggang.. hehee..

Ok, bercerita mengenai Vivix, bagaimana ia membantu pesakit buah pinggang pula. Vivix Shaklee kaya dengan resveratrol. Resveratrol adalah antara yang memainkan peranan penting dalam membantu masalah pesakit buah pinggang.

Resveratrol di dalam vivix adalah 10 kali ganda banyaknya. Resveratrol bertindak dengan 6 kaedah, bagi membantu pesakit buah pinggang.

6 Cara Vivix Bantu Pesakit Buah Pinggang

  • Antioksidan – Mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.
  • Membantu meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal.
  • Membantu mengurangkan pengumpulan platlet pada buah pinggang.
  • Membantu mengembangkan salur darah pada buah pinggang.
  • Membantu mengurangkan proses lipid peroksida.
  • Membantu mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang.

 

Perlu di ingatkan, walaupun anda mengamalkan vivix, ubat-ubatan yang doktor dah sediakan tu, kena amalkan juga. Bila anda ambil vivix, pastikan anda jarakkan 2 jam sebelum atau selepas makan  ubat hospital.

 

TESTIMONI

 

 

 

 

 

 

Bagi pembelian atas talian untuk vivix shaklee, boleh klik butang di bawah.


PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

(Visited 796 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge