Atasi Masalah Rabun Dengan Carotomax Shaklee…

By | June 22, 2016

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua ..

rabun

 

Bangun pagi, gelabah bila tak jumpa cermin mata.. Alamak! semalam letak cermin mata kat maner yer?? Kepala sampai naik pening, sebab terlupa tempat letak cermin mata..alahai,,tak pasal-pasal, pagi2 dah ada kerja mencari cermin mata lak.. rasa macam letak sebelah bantal semalam, tak kan lah salah letak pulak..ermmm…cari punya cari, rupa-rupanya cermin jatuh bawah katil..huuhuuu…

Ini adalah antara situasi yang mungkin anda alami, jika anda ada masalah rabun mata. Sebab saya tahu, saya juga menggunakan cermin mata bagi mengatasi masalah rabun jauh yang agak teruk.. Kalau tak pakai, orang depan mata pun nampak kabur..Masa sekolah dulu, memang terasa sangat malu nak pakai cermin mata.. Yelah kan, dalam kelas tu, cuma saya seorang je yang rabun..(kalau tak silap)..hehee..

Kalau pakai cermin mata, mesti kepala tertunduk masa berjalan..hehee..malulah konon..Tapi, hakikatnya, dengan menggunakan cermin mata, sebenarnya adalah salah satu cara merawat masalah rabun.. 

Tapi, sampai bila??? Saya sering terfikir, kalau lah ada penawar dan rawatan untuk merawat rabun, mungkin saya antara orang yang pertama ingin tahu.. Walaupun sekarang ada rawatan untuk rabun dalam kaedah pembedahan Lasik, tapi saya tetap menolak.. 

Bukan tidak percaya, tetapi saya seorang yang penakut.. Saya takut bila membayangkan pembedahan itu boleh merosakkan mata saya yang sedia rabun ini..huuhu.. Kalau di beri pilihan, saya nak rawatan yang berbentuk makanan.. Sebab itu, saya cuba rajinkan diri makan lobak segar..tapi, untuk mendapatkan bekalan lobak segar sentiasa, bukannya mudah..huuhuu..

Rabun boleh di kategori dalam pelbagai jenis, antaranya, rabun jauh, rabun dekat, rabun warna dan rabun ayam. Rabun jauh, kebanyakkannya di alami oleh golongan muda, manakala, rabun dekat kebiasaannya di alami oleh golongan warga emas. 

Manakala, rabun ayam merujuk kepada mereka yang mengalami masalah melihat sesuatu, pada waktu selepas waktu senja. Namun, mereka tidak mengalami sebarang masalah penglihatan pada waktu siang. Begitu juga dengan rabun warna. 

Rabun warna hanya merujuk kepada mereka yang sukar mengenal pasti warna, terutamanya warna merah dan warna hijau. Oleh sebab itu, adalah penting bagi mereka yang mengalami masalah rabun warna untuk mengatasi masalah mereka ketika melalui kawasan yang ada lampu isyarat jalan. 

Golongan yang mengidap rabun warna, tidak memerlukan cermin mata untuk merawat masalah penglihatan mereka, tidak seperti mereka yang mengalami masalah rabun jauh atau rabun dekat.

Alhamdulillah, saya diperkenalkan dengan Carotomax Shaklee… Saya memang gemarkan sesuatu yang boleh di makan, bukannya yang memerlukan saya berbaring di atas katil pembedahan.hehe..Ingin tahu apa yang ada di dalam Carotomax Shaklee?

Kenapa kita memerlukan Carotomax? Carotomax ini merupakan Vitamin A. 

 

Secara umumnya, ia boleh membantu:-

 

  • Kesihatan retina mata — Mengurangkan rabun
  • Kesihatan tulang
  • Kesihatan tisu kulit – memudarkan jeragat
  • Pembentukan sel darah putih dan sel darah merah
  • Pembentukan membran mukus
  • Mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat

Dengan kehadiran vitamin A, ia dapat membantu meningkatkan kesihatan tisu kulit dan membran mukus badan kita yang mana kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit dari luar. 

Selain itu, vitamin A juga membantu dalam pembentukan sel darah putih yang turut membantu memberi pertahanan dalam badan dari jangkitan sebarang jenis penyakit yang tidak diingini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.. 😉

Cadangan pengambilan :

  • Untuk penyakit mata, semasa rawatan penyakit : 2 kapsul dua kali sehari
  • Untuk pemeliharaan kesihatan, 1 kapsul 2 kali sehari (selepas makan)

 

Testimoni

 

 

 


BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE? Untuk mengetahui harga produk shaklee, BOLEH KLIK DI SINI
PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

 

(Visited 494 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge