Pengalaman Ibu Bersalin Czer, Sampai Doktor Puji Dalaman Rahim Cantik

By | March 13, 2016

Apa kata Pn Norita, pengalaman beliau 2x bersalin secara ceaser – Vitamin Shaklee adalah vitamin yang selamat untuk berpantang kerana ia murah & berkualiti tinggi

Alhamdulillah.. dengan rezeki yang Allah berikan, baik untuk hari ini atau hari yang sudah-sudah.. Minggu ini antara vitamin yang sangat HANGAT di minta adalah, supplemen untuk ibu-ibu berpantang.. Apa yang sering saya cadangkan jika ibu-ibu yang mencari vitamin yang sesuai untuk berpantang? Yer,, Inilah jawapan yang saya seringkan berikan kepada mereka, Vita-Lea, B-Complex, Vitamin C dan Zinc… dan ia sangat bagus jika diambil bersama-sama ESP, Ostematrix dan Alfalfa.

Saya dulu bersalin secara normal, jadi takde pengalaman bersalin secara ceaser.. Jadi, apa kata kalau kita berkongsi pengalaman dari Kak N…

Kedua-dua anak Kak N dilahirkan secara ceaser, sekarang anak beliau dah pun besar.. Yang bongsu tu umur dalam 4 tahun.. Memang beliau recover dengan cepat, fully breastfeed, dan maintain slim.

Ini dia komen serta pengalaman beliau sendiri tentang vitamin-vitamin yang beliau ambil sepanjang tempoh berpantang. Untuk pengetahuan anda, beliau ni, merupakan pengamal supplemen Shaklee yang tegar selama 11 tahun. 🙂

Set untuk selepas pembedahan atau ibu berpantang czer

 

  1. Vitamin B Complex – Ia membantu menstabilkan hormon, maka si ibu tak mudah rasa stress dan tidak mudah meroyan. Ia juga membantu dalam proses pembinaan sel darah merah dan ianya sangat bagus untuk proses pemulihan bagi si ibu yang baru melahirkan anak.
  2. Vitamin C – Ia bagus dalam membentuk dan meningkatkan antibodi badan kita. Ianya juga penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen penting untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh.
  3. Zinc – Ianya banyak terdapat di dalam ikan haruan dan makanan laut. Ia membantu mempercepatkan proses baik luka. Zinc antara vitamin yang penting untuk pertumbuhan. Pengambilan zinc dapat dilihat kesannya pada pertumbuhan dan pembesaran bayi, rambut ibu tak mudah gugur dan luka bersalin cepat baik.

    4. ESP (Energizing Soy Protein) – Ada sesetengah orang memang tak ambik endah tentang keperluan protein dengan mengandaikan mereka sudah memadai makan ikan, daging, telur serta minum air soya dibuat sendiri. Namun berapa ramai yang tahu dan ingin ambil tahu, bahawa protein hanya bertahan pada suhu yang tidak lebih 36oC. Jadi, bila kita goreng dan memasak, adalah sukar untuk menentukan suhu melebihi 36oC atau tidak. Ini akan mengganggu kandungan asid amino dalam protein itu tadi. Oleh sebab itu, protein yang kita dapat dari makanan yang dimasak adalah bersifat ala kadar dan atas dasar janji ada dalam menu. Ramai yang tidak tahu, pengambilan protein yang mencukupi dengan asid amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat, kuku yang elok serta penghasilan susu ibu dengan kadar lebih cepat serta disediakan sesi perahan yang konsisten. Malah lebih ketara apabila anak yang menyusu mudah kenyang walaupun ini dinafikan oleh mereka yang tidak pro-vitamin.

    5. Vita-Lea – merupakan multivitamin lengkap dengan formula zat besi. Zat besi ini sangat penting untuk pembinaan sel darah merah. Tanpa cukup zat besi, si ibu akan kelihatan mudah pucat lesi, tak bermaya dan paling teruk, si ibu akan mudah pengsan atau pitam. Pengambilan Multivitamin dengan zat besi sangat perlu demi memastikan tubuh mendapat semua vitamin yang diperlukan yang adakalanya tidak dapat diperolehi daripada pengambilan makanan harian kita.

Selama 11 tahun saya mengamalkan ESP Shaklee ini, saya sangat berpuas hati. Walaupun ada suara sumbang yang mengatakan kononnya pengambilan protein boleh menyebabkan gout.

Untuk pengetahuan kalian, bapa mertua saya yang mempunyai gout mengamalkan pengambilan ESP dalam proses penyembuhan beliau. Ini kerana, kandungan asid amino dalam ESP Shaklee adalah lengkap dan selamat diambil.

Selain supplemen di atas, apa lagi yang saya amalkan?

Saya turut amalkan vitamin E untuk pastikan jahitan luar dalam saya baik dan cantik. Doktor yang menyambut anak saya mengakui jahitan dalaman rahim saya sangat cantik dan beliau akui semasa nak keluarkan anak kedua saya, di mana saya separuh sedar pada masa tu. Selain itu, ia juga membuatkan perut saya bersih dari kesan balar yang kebanyakkan ibu lalui apabila melahirkan anak.

Alfalfa saya teruskan untuk memastikan susu ibu saya dibuat dengan cepat dan efisien. Di samping itu, pengambilan kalsium untuk menggantikan kalsium dalam badan saya yang digunakan untuk membuat tulang dan saraf anak yang dikandung. Keperluan utama penyusuan adalah kalsium, ini adalah kerana agar anak dapat membesar dengan sihat dan tulang yang kuat.

 

Yang ni pulak testimoni mereka yang ambil vivix bagi membantu mempercepatkan luka czer sembuh.

img_1585.jpg

 

Mesti ada yang tertanya-tanya, banyak juga ek set untuk ibu berpantang dan menyusu sekaligus. hehe..

Sebenarnya, nak ambil semua atau tidak, ia tidaklah wajib. Kalau nak ambik loose pun boleh. Tak tahu nak ambil apa, boleh whatsapp saya. 🙂

Biasanya, orang yang bersalin czer ni, ada yang ada masalah keloid timbul selepas parut. Nak tahu bagaimana cara nak hilangkan keloid, boleh baca di sini.

 


BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE? Untuk mengetahui harga produk shaklee, BOLEH KLIK DI SINI PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

(Visited 454 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge