Nutrisi Penting Untuk Ibu Berpantang Czer Agar Luka Cepat Sembuh Luar Dalam

By | January 18, 2016

Assalamualaikum semua.. 🙂

Tahniah fatim ucapkan buat anda yang dah bersalin. Tidak kira bersalin normal atau melalui czer, ia tetap memerlukan penjagaan luar dan dalam dengan pilihan cara berpantang yang terbaik.

Setiap ibu yang bersalin, berpantang dan lebih-lebih lagi yang czer, mesti ingin cepat sembuh dan luka baik dengan cepat, betul tak? Jadi, hari ni fatim nak berkongsi sebuah video kurang dari 1 minit, untuk tatapan ibu-ibu semua. 🙂

 

 

 

Bagi ibu-ibu yang berpantang selepas bersalin secara czer, sudah pasti tidak terlepas daripada masalah luka czer yang lambat sembuh dan lambat kering. Bukan itu sahaja, rasa risau dengan luka bahagian dalam juga menjadi kebimbangan utama. Tidak hairanlah, kalau ibu berpantang czer merasa sukar untuk banyak bergerak, kerana risau luka czer jadi lambat sembuh.

Bagi membantu ibu-ibu berpantang selepas czer ni, fatim nak cadangkan anda untuk mengambil beberapa nutrisi penting, yang dapat membantu agar luka czer cepat sembuh luar dan dalam.

nutrisi penting untuk berpantang czer

Supplemen yang sesuai di ambil oleh ibu yang bersalin secara caesarean, sebenarnya, ia juga sangat sesuai di ambil oleh ibu yang sedang hamil, ibu yang berpantang bersalin normal dan ibu yang menyusu.

Bagi anda yang mengalami masalah sembelit semasa berpantang, mungkin anda juga tertarik untuk tahu cara atasi masalah sembelit anda, boleh baca di sini.

 

Malahan, supplemen ini juga sesuai diambil, jika anda mengalami mana-mana jenis pembedahan. Supplemen yang sesuai untuk diambil, adalah seperti berikut:

Set ibu berpantang 1

1. Zinc Complex

  • Penyembuhan luka: Zinc sangat membantu dalam penyembuhan luka luar dan dalam, lebih-lebih lagi luka czer.
  • Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.
  • Ia membantu ibu berpantang dari mengalami masalah rambut gugur

2. B-Complex

  • Elakkan ibu meroyan dan stress semasa berpantang.
  • Ia mengandungi asid folik yang diperlukan untuk membentuk sel dan tisu baru
  • Menukarkan kalori kepada tenaga, secara tidak langsung ia dapat elak ibu menjadi gemuk
  • Memberi stamina dan tenaga untuk ibu berjaga malam jika bayi menangis

3. Vita-Lea Iron Formula

  • Ada sesetengah doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak.
  • Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. 
  • Membantu ibu dapat 100 peratus zat yang ibu tidak dari makanan kerana biasanya dalam berpantang, ibu akan dikawal pemakanannya
  • Ibu berpantang akan lebih cergas dan bertenaga
  • Sangat perlu bagi menggantikan semula sel darah merah yang banyak keluar semasa bersalin

4. Vitamin C

  • Sangat penting untuk menjaga salur darah, sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi ibu dan pengambilan Vitamin C membantu meningkatkan kandungan antibodi di dalam susu ibu untuk anak yang sedang menyusu.
  • Penting dalam pembinaan semula tisu yang koyak semasa bersalin
  • Memelihara kelenjar dari tekanan dan kecerdasan termasuk kelenjar susu

5. ESP

  • Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.
  • Memberikan tenaga segera yang berpanjangan kepada ibu berpantang
  • Protein sangat perlu dalam memastikan sel kulit dapat diperbaharui dengan cepat dan pulih dengan elok, luar dan dalam.
  • Bagi ibu berpantang czer, pengambilan ESP dapat mengurangkan kesan parut hodoh di bahagian perut ibu.

6. Alfalfa Complex

  • Membantu sebagai milk booster, lebih-lebih lagi jika ibu ada masalah dalam penghasilan susu badan semasa berpantang.
  • Ia juga turut membantu agar sistem perkumuhan ibu lebih lawas dan membuang angin dari badan. Secara tidak langsung, ia dapat mengelak bayi dari masalah angin dan kembung, jika bayi menyusu susu badan dengan ibu.

7. Ostematrix

  • Pengambilan ostematrix semasa berpantang sangat penting, kerana ia kaya dengan kalsium. Kalsium adalah antara nutrisi yang banyak hilang akibat bersalin.
  • Kekurangan kalsium dalam badan, meningkatkan risiko ibu berpantang mengalami masalah sembelit.
  • Kalsium juga diperlukan dalam tumbesaran yang sihat bagi bayi.
  • Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.

Testimoni Mereka Yang Berpantang Dengan Set Ibu Berpantang Shaklee

testimoni ibu czer

Sy bersalin operate gak .. amik zinc, b complex, vitalea, vit c, esp dan alfalfa … mmg terbaik.

sy mkn hr pertama pas operate. hr kedua dh bole bangun jln tanpa bantuan. sblm ni pn operate.. hr ke 4 pn sakit nk jln… sblm mkn amik zinc.. pas mkn amik 2 bj vitalea dn 1 b complex. amik alfalfa pg 3 biji mlm 3 biji.. patutnya 10 bj alfalfa sehr.. tp 6 bj bg sy dh cukup. tghr dn mlm sy minum esp.

zinc utk sembuhkn luka operate.. mmg cepat kering…

 

Alhamdulillah.. ari ni ari yg ke 12 sy berpantang.. kali ke 3 operation. Berpantang dgn set shaklee. sgt2 membantu.. luka luar cpt kering.. cpt sembuh.. walaupun mula2 sakit sikit2 tp berkat amalkan dgn konsisten skrng byk perbezaan.. bdn segar.. xletih.. sentiasa rasa kenyang.. pergi klink pun org akn tegur knp jln laju sgt.. xnmpk mcm org bersalin operation pun.. syukur sgt2 kali ni luka cpt sembuh .. berbanding ank yg no 1 dan 2 dulu.. susu pun sgt meriah.. thanks shaklee kerana membuat sy rasa segar bugar.. tak letih.. bertenaga spnjng hari.. rasa rugi lambat tahu pasal shaklee.. 

 

Salam.. kita tgh pantang ari ke 12. So far mmg puas ati pakai shaklee ni. badan rasa sihat n segar. masa ari ke 7 tu ulang alik spital nak jaundice. Pastu terserempak ngan kawan. Dia tegur kata nampak sihat je even baru seminggu. Pastu semalam ada org tegur nampak muka sihat dh merah2 tk mcm baru 10 ari. Alhamdulillah.. pantang kali ni rasa tenang skit.. dh rasa cergas2 compare masa first. First dulu makan jamu pastu tak serasai terus berhenti. Badan rasa lemah.. luka jaitan sampai nangis2 tahan sakit. Pastu rasa tensen sbb tak cukup tido badan penat nyusu. Itupun masa first siap campur fm sbb kdg2 tk tahan dan susu kurang. Kali ni alhamdulillah.. susu banyak .. tak campur fm. Siap leh pam2 simpan. Tp kdg malas nk pam behgkak susu terus paksa baby minum. Hii. Thanks kenalkan shaklee n selamat ari raye..

 

Sy nk share pengalaman sndiri menggunakan set bersalin shaklee ni. Sejak deliver baby no 2 semggu yg lepad, sy rasa bdn sihat bertenaga berbanding kai pertama dulu. Kuarga pun perasan keadaan sy ni. Kali ni sy bersalin melalui kaedah czer dan sy amat bersyukur sbb ditemukan dgn produk ni. Wlpun bb ada jaundis tp ianya amat membantu dgn penghasilan susu yg bnyk dan bb dpt minum dgn byk dan menurunkan bacaan jaundisnya. Di samping itu luka cepat baik  dan yg plng sy suka keadaan parut czer tu xla seteruk yg pernah diceritakan oleh kwn2.  Dgn pngambilan oste sy rase bdn amat bertenaga dan bgn pg dlm keadaan yg cergas. Sy amat berpuas hati dgn keadaan ini dan bersyukur sgt…

 

memang berbaloi bila berpantang dengan vitamin shaklee…

Badan sangat selesa. Lepas operation dah cergas. Susu sangat meriah. Sekali pump boleh dapat 14oz. 1 hari boleh simpan 24 oz. Deep freezer dah nak penuh walaupun br 29 hari.

Memang mcm bukn dalam pantang. Saya ni jaga diri sendiri, baby, ank2 n hubby. Blk dr hospital hari ketiga dah masak sendiri. Mengemas rumah sendiri. Alhamdulillah.

 

 

Kalau nak hubungi fatim bagi mendapatkan konsultasi dan membuat sebarang pertanyaan pun boleh. 🙂


BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE? Untuk mengetahui harga produk shaklee, BOLEH KLIK DI SINI PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

 

(Visited 4,717 times, 1 visits today)

One thought on “Nutrisi Penting Untuk Ibu Berpantang Czer Agar Luka Cepat Sembuh Luar Dalam

  1. Pingback: Czer; Pilihan Terbaik Untuk Selamatkan Nyawa Ibu Dan Bayi | Green Vitamin House

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge