Hilangkan Mabuk Teruk Semasa Hamil Anak Pertama Dengan Peppermint Ginger

By | December 5, 2015

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua..

Ada masalah mabuk hamil yang terlalu teruk, sehingga semua makanan dan minuman sukar untuk di telan?

Atau, sering kali mabuk, kalau naik kenderaan darat atau kenderaan laut?

Dah cuba peppermint ginger plus Shaklee? InshaAllah, ia sangat membantu. 🙂

Jom kenali, apa istimewanya peppermint ginger plus Shaklee ni.

 

Perbezaan Shaklee

  • Kombinasi 4 herba dari barat dan timur, dan dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.
  • Secara klinikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.

Manfaat Utama Peppermint-Ginger Plus Shaklee

1. Pudina 

  • Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang.
  • Membantu dalam penghadaman, mabuk laut / darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit.
  • Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi
  • Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selesema
  • Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus

 

2. Halia

  • Masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun.
  • Halia merangsang rembesan enzim saliva untuk pencernaan makanan
  • Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, seleps melahirkan anak (semasa pantang).
  • Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita; penyelidik di Switzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk laut
  • Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat / mencegah masalah kesakitan dalam perjalanan / pengembaraan.

 

3. Pokok Adas (fennal)

  • Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. 
  • Ia melegakan sakit perut, melegakan gejalan flur
  • Ia juga dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran asas

 

4. Cekur Manis (anise)

  • Digunakan oleh orang-orang Mesir purba.
  • Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak.
  • Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa
  • Melegakan haba di musim panas dan lembap
  • Memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut

Best kan peppermint ginger plus ni.. Dahlah harga pun murah je.. jimat lagi tu, sebab boleh guna lama. Kalau rasa macam mabuk tu akan tiba, baik telan peppermint ginger plus cepat-cepat. Bila dah ok, tak payah ambil lagi. Sangat berguna saat kecemasan, tau. 🙂


BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE? Untuk mengetahui harga produk shaklee, BOLEH KLIK DI SINI
PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

(Visited 40 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge