Atasi Masalah Alergi Hidung Dengan Cara Semulajadi

By | November 10, 2015

Assalamualaikum.. 🙂

Pernah tak merasa hidung gatal merenyam. Selagi tak digaru, selagi itu lah hidung rasa gatal sangat. Bila di garu sampai merah pun masih juga tetap gatal.

Sedar tak anda, bahawa itu adalah tanda kepada masalah alergi hidung?

Apakah Alergi Hidung?

 

apa alergi hidung

 

Alergi Hidung atau istilah saintifik Allergic Rhinitis merupakan radang pada selaput mukosa di dalam rongga hidung. Radang terjadi apabila penghidap alergi menghirup udara yang mengandungi alergen (pencetus alergi).

Apabila terkena atau terhidu alergen, tubuh akan menghasilkan antibodi immunoglobulin (IgE) yang dinamakan histamin bagi menentang alergen dan akan menghasilkan tindakbalas gejala seperti hidung atau mata berair dan gatal dan lain-lain.

Tanda-Tanda Gejala Alergi Hidung

  • hidung berair dan hidung tersumbat
  • mata gatal dan berair
  • gatal hidung, telinga atau tekak
  • bersin yang kerap melebihi tiga kali
  • lingkaran hitam di bawah mata anda

Apakah Punca Alergi Hidung?

  • Faktor genetik: Jika kedua-dua ibu bapa atau salah seorang daripada mereka mempunyai masalah alergi, anda juga mempunyai peluang untuk mendapatnya
  • Masalah penyakit alergi yang lain seperti alergi kulit (ekzema) dan alergi makanan
  • hama atau tungau
  • debunga
  • debu kayu atau habuk
  • bulu haiwan
  • debu tekstil
  • bahan kimia
  • getah lateks
  • bau-bauan seperti minyak wangi atau pencuci

Supplemen Shaklee Yang Di Cadangkan Adalah:

set alergi hidung

Fungsi setiap vitamin di dalam set Alergi Hidung

  1. Vivix: mengimpak 4 mekanisma utama penuaan selular
  2. Nutriferon : mempertingkatkan sistem imunisasi
  3. Vitamin C : Meminimakan kesan histamine (bahan keradangan dihasilkan oleh sel sebagai respon kepada debunga atau allergen)
  4. Garlic : Antibiotik semulajadi
  5. Carotomax : Mempertingkatkan fungsi imun
  6. Zinc Complex : Mempertingkatkan fungsi imun
  7. Vitamin E : Mempertingkatkan fungsi imun
  8. Energizing Soy Protein : Meningkatkan tenaga
  9. Alfalfa Complex : Detoksifikasi, anti-radang

TESTIMONI

Dulu asl bangun pagi je konfem sy bersin tak berenti.. pernah sy bersin sampai darah keluar dari hidung.. boleh dikatakan sy mengalami resdung yg agak teruk laa.. siap hidung dgn muka gatal2 lagi.. jerawat takyah habaq laa.. maleh nk igt balik hahaha..

Nak tahu tak apa yg saya guna utk atasi resdung sy? Sy guna set resdung Shaklee Vitamin C, BComplex & Alfalfa Complex.. selepas 10tahun br rasa mcm boleh bernafas dgn segar & lancar..alhamdulillah sangat kannn.. kenapalah dari dulu tak kenal bnde lah ni.. 🙂

Assalam. kali ni nk share tentang alfalfa pulak.. saya mmg alergic dgn seafood serta resdung, tp favourite sgt2 dgn sotong.. kalau nk makan sotong jugak terpaksa ambik pil untuk redakan gatal2 pada muka dan badan, bercampur dgn bersin yg tak henti2.. tapi sekarang, dah tak payah risau dh kalau nk makan seafood.. sb dah ada ALFALFA.. sudah 3 minggu makan alfalfa mmg kesan ketara.. 2 hari lepas makan seafood, tp hari ni baru perasan smlm takde pun rasa tak boleh tido sb gatal2, takde dah bersin yang terlalu kerap smp tak selesa langsung pada hidung.. hehe.. alhamdulillah.. nikmat Allah dapat jugak dirasai dgn sempurna.. Masalah keputihan pun alhamdulillah beransur okay.. makan vit E dan C utk kulit dan kulit dah cantik.. skrg makan alfalfa utk kesihatan dalaman dan semakin menunjukkan tanda positif.. SHAKLEE is THE BEST.

 

1

sajer nk share with all the group mmbr..sy bru  je strt mkn shaklee tp perubahan mmg drastik..mmg best shaklee.. da 2 bln sy jd alergi tau gatal2.. sy pkai kasut bertutp ke tempt krja.. jd kaki jd berpeluh2 n gatal..bla da lma2 garu2 jd luka tau.. da bermcm2 ubt sy mkn n beli xbaik2..slama 2bln.. sy jmpa dktr, dktr ckp alergi mkn ubt pon sama.. da mcm putus kdg2 nk pkai slipper pon malu.. sbb jari2 kaki gatal2.. da mcm kurap pon ade..mmg malu la sgt.. tp alhamdulillah sejak sebuln sy beli prodk shaklee alfafa n vit-c dri kwn2 sy n sy teruskan mkn.. mmg baik.. luka da xde lagi..gatal2 da xde..bks2 pon xde..mmg terkejut sgt dgn perubahan 2..jerawat dimuka pon da berkurgn..terima kasih pd kwn2 yg suggest shaklee pd sy…

3

Sy mmpunyai masalah resdung yg agak kronik.. tetapi.. slepas sy mgambil set resdung drpda shaklee.. alhamdulillah.. ia brkesan dgn izin Allah.. so, sy xprlu menggaru hdung sy dgn mggunakan garfu lgi. ;p..

 

button4_red_buynow

Berminat untuk memiliki set alergi hidung Shaklee? Klik button untuk membuat pesanan.

Adakah saya perlu membeli semua vitamin yang dicadangkan?

Tidak. Apa yang fatim cadangkan diatas adalah vitamin yang secara umumnya sangat membantu mereka yang ada masalah alergi. Anda boleh memilih vitamin berdasarkan keperluan serta masalah kesihatan anda dan juga bajet anda.

Suka untuk fatim ingatkan, jika masalah alergi ini berlaku kepada anak-anak anda, sebaik-baiknya ambillah vitamin untuk kanak-kanak.

Jika masih ragu-ragu untuk memilih vitamin yang sesuai, jangan segan-segan untuk mendapatkan konsultasi dari fatim, k. 🙂

 


BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE? Untuk mengetahui harga produk shaklee, BOLEH KLIK DI SINI
PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

(Visited 707 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge