Vitamin B Buat Selera Anda Tinggi Dan Semakin Gemuk?

By | September 29, 2015

Assalamualaikum.. 🙂

vitamin B buat gemuk

Percaya tak kalau fatim cakap, antara vitamin kegemaran fatim adalah vitamin B Shaklee? Bukan sahaja baik untuk memenuhi keperluan harian vitamin B untuk tubuh fatim, bahkan ia langsung tidak membuat fatim menjadi gemuk. 🙂

B Complex

Tapi, betul ke makan vitamin B boleh buat gemuk?

Masa zaman belajar dulu fatim pernah terfikir perkara yang sama. Ini semua bermula, bila saya bertemu semula dengan seorang kawan lama. Masa kami masih bersekolah, badan dia kecil je, kurus dan sesuai dengan ketinggian dia.

Tapi, bila kami bertemu selepas 4-5 tahun lepas tu, punyalah fatim terkejut dengan perubahan saiz badan dia. Tinggi tak bertambah, tapi saiz badan dia semakin berisi. Bila fatim cuba sentuh kulit dia, terasa seperti orang gemuk daging. Berisi dan padat.

Bila fatim tanya, apa rahsia dia dapat bentuk macam tu? Dia jawab, dia cuma amalkan vitamin B je. Memang nampak sangat badan dia lebih ‘besar’ berbanding dengan ketinggian dia.

 

“Saya amalkan makan vitamin B. Jadi selera makan pun naiklah. Sebab tu, badan pun naik. Sebab saya memang nak tambah berat badan – kiranya sesuailah vitamin B ni untuk tambah berat badan, betul tak?”

Semenjak itu, fatim mula pandang seolah-olah vitamin B adalah vitamin yang perlu fatim elakkan sepanjang hayat. Tahu kenapa? Sebab fatim tak nak gemuk macam kawan fatim tu. Hahaa..

Bila teringat kenangan sebelum fatim kenal Shaklee, memang fatim terasa betapa jahilnya fatim tentang kepentingan nutrisi untuk tubuh badan fatim sendiri.

Hakikatnya, banyak zat yang tubuh kita perlukan, kita perolehi daripada diet harian. Tidak kira, anda makan sayur, makan ikan, makan ayam atau daging, semua tu menyumbang keperluan nutrisi untuk badan anda. Kecualilah anda gemar makan junk food. hehee.

 

 

 

Namun begitu, selepas fatim kenal supplemen Shaklee, rupa-rupanya fatim telah silap faham sebelum ni. Bila vitamin B diambil lengkap dengan 8 jenis vitamin B, kemudian diambil pada waktu yang betul, fatim boleh mengelak dari berat bertambah.

Bukan itu sahaja, fatim boleh mengurangkan tekanan bekerja, badan lebih sihat dan bertenaga, kulit semakin cantik gitu, mengurangkan rasa sakit senggugut, menguatkan penglihatan (sebab fatim ni rabun, jadi penting jugaklah vitamin B ni untuk mata) dan banyak lagi kebaikan vitamin B Shaklee ni. hehee.

Jom kenali jenis Vitamin B yang ada di dalam vitamin B Complex Shaklee ni. Ini adalah antara membuat vitamin B Shaklee berbeza dengan vitamin B di pasaran. 🙂

  • Vitamin B1~menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma
  • Vitamin B2~Memproses asid amino dan lemak. Juga membantu mengaktifkan vitamin B-6 dan asid folic.
  • Vitamin B3~Membantu mengurngkan kolestrol didalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah;membantu dalam kesihatan kulit yang baik,membantu sistem pencernaan.. Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yang rendah dapat menyebabkan depressi dan seterusnya meninggikan kadar utk menjadikan seseorang psyco/sakit mental
  • Vitamin B5~Membantu mengurangkan stress fizikal/mental; membantu mengurangkan penuaan pramatang
  • Vitamin B6~Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin di dalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depressi.
  • Vitamin B9~Bersama2 dengan vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter as well as aktiviti mengurangkan depressi di dalam badan
  • Vitamin B12~Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depressi,tidak tenteram.
  • Asid Folik – Penting dalam mengelak daripada masalah sakit sendi. Jika diambil semasa hamil, ia dapat membantu mengurangkan risiko bayi mengidap penyakit spina bifilda.

 

Best kan vitamin B Shaklee ni? 🙂

best


BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE? Untuk mengetahui harga produk shaklee, BOLEH KLIK DI SINI
PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

(Visited 479 times, 1 visits today)

One thought on “Vitamin B Buat Selera Anda Tinggi Dan Semakin Gemuk?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge