Kombinasi Vitamin Yang Terbaik Untuk Ibu Hamil

By | September 14, 2015

Assalamualaikum dan selamat pagi semua, 🙂

Masih lagi mencari-cari vitamin yang sesuai untuk di ambil semasa hamil? Setiap ibu yang hamil, mempunyai pelbagai ragam dan alahan. Ada yang alahan dengan bau, sehingga pil-pil vitamin yang mengeluarkan bau pun boleh membuat dia muntah.

Kalau macam fatim, pada awal trimester, apa jua bau pun memang mudah je rasa nak muntah. Ini termasuklah pil-pil yang pihak KK bekalkan.

Syukurlah, masa tu fatim masih ada simpanan vitamin yang fatim ambil semasa menyusukan anak yang kedua. Bila datang je rasa mual, cepat-cepat je fatim telan vitamin shaklee macam vita-lea, b complex dan vitamin c. Hilang sikit rasa mual. Sebab vitamin Shaklee ni dapat membantu mengurangkan masalah morning sickness.

Pengambilan vitamin atau apa jua makanan yang terjamin selamat dan semulajadi adalah penting semasa hamil, bagi menjaga keselamatan dan kesihatan ibu serta bayi. Kalau silap makan, boleh membahayakan nyawa bayi di dalam kandungan.

vitamin untuk ibu hamil

 

Kombinasi Vitamin Terbaik Untuk Ibu Hamil

1. OsteMatrix (Calcium-Magnesium) – Ambil 4 biji sehari

 

Ostematrix shaklee

 

  • Ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari. OsteMatrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kiranya 3 dalam 1.
  • Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium.
  • Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
  • Vitamin D pula untuk merangsang penyerapan kalsium. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi.
  • Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu
  • Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna
  • Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot, terutamanya bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
  • Sekiranyan ibu mengandung kekurangan kalsium, ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri.
  • Ini kerana, apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi, maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya, ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis di usia tua.
  • Pengambilan OsteMatrix semasa hamil juga mengurangkan risiko untuk ibu hamil mengalami masalah sembelit. Pengambilan ini boleh diteruskan sehingga ibu berpantang dan elakkan sembelit semasa berpantang.
2. ESP – Soy Protein Isolate Powder – Minum sekali sehari

ESP Shaklee

 

  • Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.
  • Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit.
  • Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit.
  • ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.
  • Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.
  • Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah.
  • Keperluan protein ini semakin penting ketika kandungan memasuki trimester ke-3, bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.
3. Omega 3 (Omega Guard) – 1 biji sehari

omega guard shaklee

  • Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.
  • Mengandngi DHA yang sangat penting untuk otak.
  • DHA dan EPA dari Omega ni, penting untuk pembentukan otak dan mata bayi.
  • Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan, dan sekaligus mengurangkan risiko untuk ibu hamil mendapat penyakit tekanan darah tinggi.
4. B Complex – 1 biji sehari.

vitamin B

  • B Complex Shaklee adalah unik kerana ia telah lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan vitamin B.
  • Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi, khususnya ‘spina bifida’.
  • Ibu hamil memerlukan sekurang-kurangnya 400mg keperluan asid folik sehari.
  • Penting untuk menjamin keperluan asid folik ini mencukupi 3 bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung hinggalah tempoh awal kehamilan.
  • Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro ini boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung, iaitu ketika janin baru terbentuk.
5. Sustained Release Vita-C Plus – 1 biji

vitamin c

  • Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen yang sedang membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk penghasilan gigi serta gusi yang sihat.
  • Ianya juga membantu dalam penghadaman zat di samping vitamin C membantu meningkatkan tahap sistem imunisasi badan
  • 1 biji vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 biji buah oren. Mampukah kita nak makan 7 biji oren sehari dan setiap hari?
  • Selain itu, vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.
6. Vita-Lea Iron Formula – 1 biji sehari

multivitamin

  • Vita-Lea adalah multivitamin, jadi ibu hamil tidak perlu untuk mengambil obimin lagi.
  • Di dalamnya kaya dengan iron (zat besi) di mana jika ibu ada masalah-masalah pitam atau mudah pening atau pun masalah anemia.
  • Anemia ini berbahaya kepada bayi dan ibu, semasa hamil dan sesudah bersalin nanti. Oleh itu, pengambilan multivitamin semasa hamil adalah sangat penting.

Untuk memudahkan kawan-kawan yang sedang hamil, fatim ingin kongsikan beberapa set untuk ibu hamil, yang terdiri daripada:

1. Kombinasi suplemen untuk kandungan trimester pertama

  • Vita-Lea (Multivitamin lengkap dengan iron)
  • B Complex (Lengkap dengan asid folik)
  • Sustained Release Vita-C Plus
  • OsteMatrix (Kalsium-Magnesium)
  • ESP (sumber protein)

set ibu hamil trimester 1

2. Kombinasi Suplemen untuk kandungan trimester kedua dan ketiga

  • Vita-Lea (Multivitamin lengkap dengan iron)
  • B Complex (Lengkap dengan asid folik)
  • Sustained Release Vita-C Plus
  • OsteMatrix (Kalsium-Magnesium)
  • ESP (sumber protein)
  • Omega 3

set ibu hamil trimester kedua dan ketiga

 

Testimoni Set Ibu Hamil Shaklee Terbaik

Bagi ibu hamil yang masih ragu-ragu untuk ambil vitamin Shaklee, cuba baca testimoni ni. Dapatkan vitamin yang sentiasa selamat, semulajadi dan sentiasa berkesan untuk anda dan bayi. Jom tukar jenama. 🙂

testimoni set ibu hamil

 

Mesti tak sabar nak memiliki set ibu hamil terbaik Shaklee kan. :).

klik button untuk membuat pesanan

Anda mungkin berminat :

Tunggu…

 

Shaklee ada menawarkan harga istimewa untuk set ibu hamil. Tawaran istimewa ini hanya sah sehingga 30. Oktober 2015

Slide9

 

Bagi setiap pembelian set ibu hamil Shaklee (*vitamin adalah seperti di dalam gambar), anda akan di berikan diskaun sehingga 5 peratus, dari harga biasa, iaitu RM616.90.

TETAPI, jika anda membuat pendaftaran sebagai ahli, anda sekaligus layak mendapat diskaun tambahan sebanyak 20%, dan harga terbaru yang anda perlu bayar adalah RM539.20. 

Kenapa nak bayar RM616.90, jika anda dah di beri peluang untuk membayar cuma RM539.20?

*Harga tidak termasuk kos penghantaran. Kos penghantaran untuk semenanjung Malaysia ialah RM10.60, Sabah/Sarawak ialah RM21.20.

button_register_now_red


BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE? Untuk mengetahui harga produk shaklee, BOLEH KLIK DI SINI
PENGEDAR SAH SHAKLEE MALAYSIA (SHAKLEE ID 887938)

011-3201 4534 (Sms/WhatsApp)

FatimahBtTony@gmail.com

Kedai Vitamin FatimahTony.Com (FB Page)

VivixShaklee.ByFatimah (IG)

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG KEAHLIAN: KLIK DI SINI

BOLEH TERUS DAFTAR AHLI MENGIKUT LANGKAH-LANGKAH DI SINI

ASK ME HOW OR SIGN UP HERE. (then click join now)

 

“INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN? BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..

MODAL SERENDAH RM 79.50 (SM) / RM90.10 (SS). BACA SINI UNTUK KETAHUI BAGAIMANA DAPAT  --> FREE MEMBERSHIP

PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSKLUSIF KAMI & ANDA AKAN DI BANTU SEHINGGA BERJAYA”

(Visited 1,016 times, 3 visits today)

One thought on “Kombinasi Vitamin Yang Terbaik Untuk Ibu Hamil

  1. Pingback: Penuhi Keperluan Nutrisi Untuk Ibu Hamil | Diari Fatimah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge